אמון וצמיחה 

מאת: רות נגר

פתיחה

סיפור

אדם צעיר הגיע לעשות קניות בסופר הוא מסתובב בין המדפים לוקח קופסת טונה ורואה אדם זקן מסתכל עליו ממשיך הלאה אל עבר עמדת הירקות והזקן בעקבותיו הוא פונה אל המקרר לוקח חלב ועדין הזקן מסתכל ובוחן אותו, הצעיר הסתובב ושאל בעדינות אם אפשר לעזור במשהו הזקן מסתכל עליו ואומר לו אתה ממש מזכיר לי את הבן שלי שנהרג לפני מספר שנים בתאונה קטלנית אני רואה אותך ואני מרגיש כאילו הוא קם לתחיה, הזקן השתתק והצעיר שאל אם יש משהו שהוא יכול לעזור הזקן חשב וענה לו אם אכפת לך תעמוד מאחורי בקופה וכאשר אני אצא מהחנות תנופף לי בידך ותגיד שלום אבא. הצעיר הסכים והזקן צעד עם עגלתו העמוסה ואחריו הצעיר עם מספר מצומצם של מוצרים. הזקן עשה חשבון והתקדם לעבר היציאה הצעיר נופף לו בידו ואמר שלום אבא להתראות…הצעיר עשה חשבון והקופאית אומרת לו 1,370 ש"ח הצעיר הסתכל על פרטיו המועטים ועל הקופאית בתמיהה והיא אמרה לו אבא שלך אמר שאתה משלם על הקניה…

ש: מדוע לדעתכן הצעיר האמין לזקן?

ת: בכל אחד מאיתנו קיימת תחושת אמון, אנחנו מאמינים בסביבה שלנו, בחברות שלנו, בהורים, באחים שלנו וכו'……,…

ש: מדוע הקב"ה יצר אותנו עם התחושה הזאת?

ת: הקב"ה ברא אותנו עם תחושת האמון הזאת כדי שנוכל להאמין בו.  להאמין, אמונה משמעותה לתת אמון. 

 משחק הרוח נושבת (בגרסה קצת שונה) מוציאים כיסא אחד בת אחת עומדת והמורה מקריאה משפטים של דברים מעצבנים שקורים לנו בחיי היום יום בת שקרה לה פעם כזאת סיטואציה קמה ממקומה ובמהירות מחפשת מקום פנוי לשבת בת אחת שלא תפסה מקום נשארת לעמוד.

המשפטים:

1)מי שקשקשו לה במחברת .

2)מי שאחרה את האוטובוס.

3)מי שנהרס לה בגד יקר בכביסה. 

4)מי שהגיעה לחנות עם כרטיס אשראי עשתה קניה ובקופה ראתה שמקבלים רק מזומן.

5)מי שלבשה מעיל ביום חם. 

6)מי שנשבר לה המשקפים בטיול.

7)מי ששכחה את הרב קו בבית.

8)מי שפתחה שקית שוקו והשפריץ עליה.

9)מי שחזרה לבית נעול לאחר יום לימודים ארוך.

10)מי שלא הרגישה טוב ביום של פעילות.

11) מי שבדיוק כשלא הכינה ש"ב ביקשו ממנה לקרוא.

אנחנו מאמינות בקב"ה שיש לו כח והוא יכול ורוצה בטובתינו, הסיטואציות במשחק הם מקרים נורא מעצבנים והרבה פעמים אנחנו אומרים עלהם חוק מרפי וכו' אבל אנחנו צריכים לדעת שהכל מאבא שאוהב אותנו ורוצה בשבילינו  את הטוב ביותר וכבר ההסתכלות שלנו משתנה, אנו צריכים לדעת שאנו רואים חלק קטן מהתמונה ואיננו מבינים הכל וכל האנשים שסביבינו הם רק שליחים כמו שלא נצעק על הדוור שמביא לנו מכתב עם קנס כי הוא בסך הכל שליח. ראינו שאמונה זהו שלב בסיסי וחשוב ומשפיע על כל מהלך החיים שלנו כעת נראה במה חשוב להאמין.

כאשר אנו רוצים לעבוד את ד' עלינו להכיר ולדעת אילו כלים קיבלנו ממנו. כל בת מקבלת דף כעין לוח מודעות קטן שכתוב עליו שם של תכונה מסוימת ובקטן עוד מספר פעמים את התכונה באופן שאפשר לתלוש.  כל הבנות מסתובבות בכיתה וכל בת צריכה לאסוף 5 תכונות שהיא ושבת שהם קמות בה.

כל בת ראתה מהם התכונות והמידות שד' נתן לה ואיתם בדיוק היא צריכה לעבוד אותו. כמו שכל בעל מלאכה צריך לדעת אילו כלים נמצאים בארגז הכלים שלו ואיתם לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר כך אומרים בעלי המוסר שאדם צריך להכיר את מעלותיו כי הם כלי עבודתו .                                           

שואלים את הבנות לפני השיעור:  -כמה ילדים הם במשפחה? -באיזה קומה הם גרים? מה המיקום במשפחה? -כמה זוגות ילדים נשואים יש להם במשפחה?

כל בת מקבלת שקית עם סוגים שונים של סוכריות והיא צריכה לבדוק איזה פרט כל סוג של סוכריה אומר עליה. לכל אחת הקב"ה נתן את הפקאלעך  שלה לאף אחת אין שקית בדיוק כמו של החברה שלה בדיוק עם כל הנתונים הללו היא צריכה לעבוד את ד' ולמלאות את תפקידה. 

שיתוף ב email
שיתוף ב print