כל בת מקבלת שקית עם בייגלה פסים וסוכריות בצורת לבבות. המורה מקריאה משפטים של סיטואציות.
אם הבת שמה לב על היא שמה סוכרייה על השולחן ואם שמה פס על הסיטואציה היא שמה בייגלה.
השאלון:
- המורה נכנסה לכיתה ולוקח המון זמן עד שבנות מתיישבות.
- דיברתן קבוצה של בנות ובת אחת פגעה בחברתה.
- את רצה לסמינר ורואה ילדה מחכה שיעבירו אותה את הכביש.
- את מדברת בטלפון של הבית ואחותך צועקת לך "את כבר שעה בטלפון".
- קבעת ללמוד עם חברה למבחן ובת אחרת מבקשת להצטרף אליכם.
- בת בהקבצה שלך צועקת באמצע התרגול "אני לא מבינה כלום".
- לפני שמתחיל מבחן חברתך שואלת בקול "יש למישהי עט?"
- המורה נכנסת ללמד ואין לה כיסא.
- אתן עומדות כמה בנות ומדברות ופתאום מישהי מנסה להצטרף לשיחה.
- המורה לדקדוק נכנסת ללמד וכל הלוח מלא קשקושים.
- מישהי מנסה לתקף את הרב קו באוטובוס ולא מצליחה.
- הגיעה ממלאת מקום וכל הכיתה מפטפטת במרץ.
- סיימת להתפלל שמו"ע ויש עדיין בנות שמתפללות וברקע יש דיבורים.
- אחותך באמצע לעשות ספונג'ה ובדיוק עכשיו את צריכה לעבור לחדר.
- חזרת גמורה מהסמינר ואת רואה את הכיור מלא כלים.
- את ברכבת ולאחת הזקנות נופל הארנק.
המורה מקריאה הקראה והכיתה עונה לה בהד.
נסכם במילים קצרות את המסרים והתחושה שה, שה
כידוע, אני אקרא ואתן תענו נו, נו
מוכנה בדוח שיח גלוי וישיר להסתכן? כן, כן
גם אם הוא ידרוש ממך לעמול ולתקן? כן, כן
ולצאת לקרב תמידי עם מלך כסיל וזקן? כן, כן
אתן יודעות שהעניין קשור לכולן, באופן פרטי וכללי לי, לי
שאלי את עצמך באמת, במי עסוק ראשי ורובי? בי, בי
במי את הכי מרוכזת, אנא עני! אני, אני
למה את טורחת, עמלה ומשקיעה, למה? עני! למעני, למעני
ולכמה אחוזים של התחשבות מהזולת לבך כמה? מאה, מאה
ניסית פעם לחבר את חברתך, לצקת בה תחושת שייכות? חוט, חוט
את יודעת מה יכול להטות חיוך אחד שלזכותך נזקף? כף, כף
ולפעמים, מה תוקעים בלב חברה למרות שלא מתכוונים לעקוץ? קוץ, קוץ
ואיזו תחושה נותנים שמעניקים יחס אישי ומחשבה? שווה, שווה
במקום שמה יקבוץ עליה למרות החיוך השאנן? ענן, ענן
כי את היית חסרת סבלנות והמענה שלך לכל אחד? חד, חד
והטעם שנותר לה בפה כשהיום נגמר? מר, מר
איך היא הרגישה אם חסרה ואת לא טרחת לצלצל? צל, צל
או נתת לה תחושה רעה שאתן יושבות ומדברות יחד מחוסר ברירה? רע, רע
או אם שכחת להעביר קשר או משהו להזכיר? קיר, קיר
חשבת על אי מי שהתאכזב מיחסך גם אם זה לא היה ניכר? קר, קר
תתפלאי לגלות מה יזרום בעצמותייך שתצליחי להתגבר וללחום? חום, חום
ואם חלילה שכחת ולא הצלחת לזכור? קור, קור
האם תסכימי את הדברים על לוח ליבך לכתוב? טוב, טוב
כי את יודעת מה יקרה אם תתייחסי כמו אל הקראה או דקלום? כלום, כלום
ואז מה יצא מכל מה שקראת עכשיו? שווא, שווא
הקב"ה העניק לך ואסור לך לשכוח? כוח, כוח
וככל שתשקיעי בעניין שכל, מחשבה ותכנון זה יגרום לך אך לשמוח מוח, מוח
אם כן מהיום מה נדע בכל הליכותינו עם הזולת לשלב? לב, לב
ובנושא זה נשקיע ונתאמן. אמן, אמן.
המורה שואלת שאלות שצריך בשבילם שימת לב:
החידות:
ש. אנייה טבעה בין אוסטרליה לאמריקה היכן יקברו הניצולים?
ת. ניצולים לא קוברים
ש. מדוע לא כדאי לשלוח היום מכתב לוושינגטון?
ת. כי הוא מת.
ש. כמה אבינו מלכינו יש?
ת. אחד.
ש. האם זה חוקי שאדם יתחתן עם אחותה של אלמנתו?
ת. לאלמנה אין בת.
ש. ביצה אחת מתבשלת במשך 3 דקות, בכמה זמן יבשלו 3 ביצים?
ת. באותו זמן.
ש. בפינה השמאלית בחדר שמו 2 ערימות חציר, בפינה הימנית 6 ערימות, חיברו את כולם יחד באמצע החדר, כמה ערימות יש בחדר?
ת. אחת.
ש. בשער בית החולים הייתה תלויה מודעה: שעות הביקור הם מ – 9 עד 12, מי שאינו יודע לקרוא שיפנה לשומר. אדם עבר שם וצחק, מדוע?
ת. מי שלא יודע לקרוא לא יכול לקרוא לא יכול לקרוא את השלט.
המסר:
הרבה פעמים בחיים אנו פשוט צריכים לשים לב. לשים לב לאנשים שסביבנו, לרצונות שלהם, אנו יכולים להתעלם להמשיך הלאה ולשים פס, אך התפקיד שלנו הוא להרגיש את השני לשים לב אליו ולזכור שגם הוא בן אדם עם רצונות, הרגשות ויכולות.